גייסה 15 IMC : חברת קנאביס ישראלית ראשונה בקנדה מיליון דולר והתחילה להיסחר בבורסה המשנית

גייסה 20.4 מיליון דולר,Ewave מגליל ים, בניהולו של אורן שוסטר מבעלי חברת IMC IMC המהלך התאפשר בזכות מיזוג של ● IMCC קנדי ותחל להיסחר מחר תחת הסימול לתוך שלד בורסאי בבורסה הקנדית גלי וינרב 4/11/19

מגליל ים היא חברת גידול הקנאביס הישראלית הראשונה שהגיעה IMC חברת הקנאביס ,BOL להיסחר בבורסה בקנדה. חודשים ספורים לאחר ניסיון הנפקה לא מוצלח של חברת לשוק הקנדי IMC שכיוונה לשווי של מיליארד דולר בבורסה הראשית של קנדה, הגיעה באופן שונה לחלוטין: מיזוג לשלד בורסאי, כמעט ללא יחסי ציבור, תוך גיוס של כ 20- מיליון דולר קנדי ( 15 מיליון דולר אמריקאי) בהנפקה פרטית.

הגיוס בוצע לפי שווי של 145 מיליון דולר קנדי אחרי הכסף (כ 110- מיליון דולר) - עדיין שווי נאה ביחס למחירים בהם נסחרות היום חברות הקנאביס בבורסה בתל אביב. המסחר צפוי להתחיל מחר (ג'). (CSE) במניות החברה בבורסה המשנית של קנדה.

בניהולו של אורן שוסטר, היא אחת משמונה המגדלות הוותיקות של קנאביס בשוק ,IMC הישראלי, ופועלת בשוק מ 200

בפברואר 2019 כבר חשפה החברה בראיון ל"גלובס" כי בכוונתה לבצע מיזוג לשלד בבורסה הקנדית, עם הסרת מספר חסמים משפטיים. באותו ראיון דיווחה החברה כי פעילותה מכניסה לה כ 10- מיליון שקל בשנה, וכי היא רווחית. החברה קיבלה את כל האישורים המאפשרים לה לגדל קנאביס על פי תקנות הרפורמה החדשה בישראל.

יש לציין כי רפורמת הקנאביס בבורסה טרפה את הקלפים עבור חברות רבות, ולכן קשה לאמוד את ההכנסות קדימה על בסיס הביצועים הקיימים, אולם לפחות נכון לאפריל האחרון, הייתה אחת החברות הגדולות והמוערכות בשוק. בחברה הושקעו עשרות מיליוני IMC שקלים לאורך השנים.

בראיון ל"גלובס" בעבר סיפר שוסטר כי הגיע לתחום כשהיה עדיין בתולי, והחליט להשקיע לאחר שנחשף לסיפורי המטופלים. ואם בתחילת הדרך התחום היה כה מוקצה, עד שהשתדל שלא לספר ללקוחות עסקי התוכנה שלו שהוא עוסק בקנאביס, הרי שבשנתיים האחרונות הפך העיסוק לגאווה. החברה למדה את התחום מאפס, וחוותה סבבים רבים של ניסוי וטעיה, ואף נאלצה לבנות בעצמה את המכונות שלה כדי להגיע למוצר מסחרי.

שנמצאת באזור עוטף עזה, השתרעה (נכון לראיון בפברואר) על פני 16 ,IMC החווה של דונם, עם אפשרות להתרחבות עד 200 דונם. כעת החברה אינה רשאית לפרסם נתונים לגבי רווחיותה או גודלה, עד לפרסום דוחות לבורסה בעניין, אולם בשיחה עם "גלובס" היום אמר שוסטר כי "ככל הנראה לא יהיה צורך בהרחבה משמעותית של החווה כל עוד לא יתאפשר יצוא, שמצבו כרגע אינו ברור".

את השליטה ( 95% ) בחברת הפצה בגרמניה, והחלה ביבוא קנאביס IMC באוגוסט רכשה לתוך גרמניה מחברה אחרת בחו"ל. כיום המוצרים נמכרים תחת המותג של החברה הזרה, כבר צפויה לייבא לגרמניה מוצרים שיימכרו תחת שם המוצר שלה. IMC 2020 אולם במהלך מקימה חווה באירופה שעשויה IMC אלו עדיין ייוצרו על ידי חברה אחרת, אולם במקביל . להביא מוצרים לשוק בסוף 2020 או במהלך 2021

בעתיד, הכוונה היא לייצא לחברה הגרמנית את המוצרים מהחווה בישראל, אם וכאשר יותר יצוא הקנאביס הרפואי מישראל. לחברה אין תוכניות להיסחר בבורסה בת"א: "ישראל היא שוק חשוב למוצר שלנו, אך אין לנו כוונה בשנים הקרובות להיסחר כאן".

The content of this article is intended to provide a general guide to the subject matter. Specialist advice should be sought about your specific circumstances.