היום משקיעים מבינים עניין והם מתוחכמים יותר מאי פעם. הם מצפים להבין את הערך שאתה מביא, הן עבור המשקיעים והן עבור השוק שחברתך פונה אליו. ולכן, כשאתה מגיע לשלב גיוס הכספים להתחלת או הרחבת פעילות חברת הסטארט-אפ שלך, עליך להיות מוכן עם תשובות תכליתיות לשאלות שכל משקיע חכם ישאל אותך לגבי השוק.

1. איזה שוק אתה משרת?

ראשית, אם אין לך שוק יעד ספציפי, אתה לא מוכן לעשות עסקים. כשאתה מגיע לשלב גיוס הכספים, עליך לדעת באופן מדויק מהו השוק שאתה פונה אליו. כלומר, להגדיר את הלקוחות הפוטנציאליים שלך בהתאם לדמוגרפיה ופילוח מדויק ובהתאם לצרכים שלהם. או בקיצור נמרץ, לדעת לענות למשקיעים שלך איפה הכי כואב לשוק שלך.

2. איך תפתור את הבעיה?

זה לא עוזר לאף אחד אם אתה יכול לזהות את הבעיות, אבל לא יכול לפתור אותן. ללקוחות שלך יש צורך כלשהו, ואתה חייב להראות להם איך דווקא אתה יכול למלא את אותו צורך. קרוב לוודאי שיש לך מתחרים; לכן, עליך להיות מסוגל להראות איך הפתרונות הקיימים בשוק לא פוגעים במטרה, בזמן ששלך פוגע ישר במרכזה.

3. מדוע זה הזמן הנכון?

צרכים לא מתקיימים בווקום. עליך להיות מוכן לומר מדוע הלקוחות שלך צריכים את הפתרון עכשיו, ולא בשנה שעברה או בשנה הבאה; במידה והם סובלים מהכאב כבר זמן רב, יש לברר האם הם מצאו פתרונות עקיפים סבירים; אם הכאב הוא חדש, יש להבהיר מדוע צריך לטפל בו בדחיפות. למעשה, עליך להיות מוכן עם תשובות משכנעות שאתה מספק ערך חיוני לשוק.

4. מהו מודל התמחור שלך?

אתה בוודאי ער לכך שכוחות כלכליים ישנו את התמחור של המוצר שלך עם הזמן. אבל בכל זאת, קח את הזמן להקדיש מחשבה מעמיקה למחירים שתבקש עבור המוצר או השירות שלך, הן כדי להגדיל את בסיס הלקוחות שלך והן כדי להרוויח מעמלך.

5. איך תשתמש בכסף?

המשקיעים רוצים להבין איך תשתמש בכספם כדי לספק את צרכי לקוחותיך. עליך לפרוס בפניהם תכנית ברורה עבור הכסף שאתה מגייס. התכנית צריכה לכלול פירוט ההוצאות שתבצע בקשר עם איתור ו'רכישת לקוחות' חדשים והסבר כיצד הכסף יאפשר לך להגיע לאבן דרך הבאה.

אם יש לך תשובות טובות לשאלות הללו, גדלים סיכוייך שהמשקיעים יראו בחברתך הזדמנות גם בשבילם.

Source: barlaw.co.il

The content of this article is intended to provide a general guide to the subject matter. Specialist advice should be sought about your specific circumstances.